lauantai 27. elokuuta 2016

Berliinin reissu

Nyt luvassa hieman matkustusaiheisempaa tekstiä. Nimittäin postausta muutama viikko sitten tekemästämme Berliinin siskosreissusta Tessan kanssa.

Matkamme alkoi 22.8. kun lähdimme lentokentälle neljältä aamulla. Kotoa (vanhemmilta) ajaa Helsinki-Vantaalle n. 30 minuuttia joten olimme kentällä 4.30. Hyvin aikaisin siis mutta haluan aina olla kentällä vähintään kaksi tuntia ennen lentoa ihan varmuuden vuoksi. Jos jotain odottamatonta sattuu, niin sitten on hyvin aikaa selvittää asioita tai sitten vaikka käydä aamupalalla.

Lento Berliiniin ei kestänyt kuin kaksi tuntia eli se oli ihan helppo. Molempiin suuntiin se meni nukkuessa, joten ei edes ehditty kyllästymään. Laskeuduttuamme menimme heti ensimmäiseksi etsimään lentokentältä paikan, josta saimme ostettua 5 päivän julkisen liikenteen liput. Se sujuikin helpommin kuin odotimme ja sitten päätimme suunnata hotellillemme, joka siis oli Derag livinghotel weissensee.

Alkuun emme edes tajunneet miten pitkä matka hotellillemme oli. Otimme kaksi eri bussia, ratikan ja junan, jotta pääsimme perille. Löysimme sinne kuitenkin ilman ongelmia ja fiilis oli mahtava. Kirjautuminen hotelliimme ei tosiaan ollut kuin vasta iltapäivällä, niin jätimme tavarat hotellille ja suuntasimme Alexanderplatzille. Kävimme syömässä ja Primarkissa hieman shoppailemassa. Illemmalla kävimme sitten ostamassa reissumme aamupalat, sillä emme hotellin aamupalasta halunneet maksaa erikseen.

Kirjoittelen tätä tekstiä nyt bussissa ja päiväkirjani ei ole mukana. Päivät ovat päässäni siis onnistuneet sulautumaan yhteen. Ensimmäisen ja viimeisen päivän muistan oikein hyvin mutta muut ovat tosiaan yksi iso möhkäle täällä minun aivoissani. En siis aijo kertoa jokaisesta päivästä kaikkea mutta yksittäisiä asioita kyllä.

Tähän väliin voisin siis kysyä, että haluatteko minun kirjoittelevan reissuistani useamman postauksen, jossa kerron kaikista päivistä vai tällaisen, joka kattaa koko reissun?

Reissun aikana kävimme Topografie des terrorsissa, joka oli aivan mahtava paikka. Sisäänkäynti oli ilmainen, joten suosittelen ehdottomasti käymään siellä jos Berliiniin menee. Emme enempää museoita rampanneet, sillä tämä ei ollut kummankaan ensimmäinen kerta Berliinissä, joten ne on ravattu jo aiemmin.
Testailimme eri ravintoloita. Wienerschnizeleitä tuli syötyä kahtena iltana, vain yhtenä pizzaa ja neljännen illan ruokaa en millään saa mieleeni. Voi myös olla, että skippasimme iltaruoan jossain välissä. Ehkä ekana iltana? Kahviloissakin tuli käytyä reippaasti. Tess otti useimmiten jonkin sortin jäisen kahvin mutta itse en kahvin mausta välitä, niin otin jonkinlaisen jäisen suklaajuoman.

Sitten shoppailimme jonkin verran. Ei kyllä läheskään yhtä paljon kuin Espanjassa, thank god. Kävimme siis Primarkissa, Forever 21:ssa ja KaDeWe:ssa. Olen aika ylpeä, että tällä reissulla ei kauheasti tullut shoppailuun tuhlattua. Nimittäin Pariisissa ja Englannissa tulee varmaan tuhlattua aika reippaasti!

Nyt sitten kuvia. Varoitan hiukan etukäteen, että tässä on muitakin kuvia kuin kameralla otettuja. Suurinta osaa teistä se tuskin haittaa, mutta kunhan mainitsen, hah.

Meidän oi niin hieno aamupala.
Sää Berliinissä oli koko matkamme ajan todella hyvä. Lämpöä oli joka päivä yli 20 astetta.

Yhtenä päivänä raahauduimme hotellin kuntosalille. Sen lisäksi joka päivä tuli käveltyä vähintään 10 km, joten emme kauhean laiskoja ehtineet olemaan.

Hotellimme baaritiskilläkin tuli istuttua jonkin verran, sillä baarimikko oli aivan mahtava.

Oi kyllä. Raahasimme Suomesta asti Berliiniin Fazerin berliinimunkit.

Kävimme East side galleryssä katselemassa berliinin muuriin tehtyjä maalauksia.

KaDeWe:n löytöjä. Benefit on ehdottomasti lemppari meikkimerkkini!

Kävimme myös laitattamassa kynnet hotellimme lähellä olevassa kynsimestassa.
Ostimme reissusta matchaavat rannekorut.

Ja sen jälkeen kävimme kahvilassa.
Hotellimme baarimikko ehdotti, että kävisimme tässä tietyssä pizzeriassa, koska siellä on todella hyvää pizzaa ja voin sanoa, että emme todellakaan pettyneet.

Vikana päivänä ennen lähtöä menimme sitten eläintarhaan. En kauheasti kuvia sieltä halunnut tähän laittaa, koska niitä on oikeasti sadoittain. Tässä nyt siis yksi kuva elukoista ja loput kuvat ovat myöskin sieltä otettuja.

1. Vau miten upea paikka!♥ Ihanat reissukuvat tässä postauksessa :)

2. Ihania kuvia, vaikuttaa tosi hauskalta toi sun reissu! Haaveilen itekin Saksaan matkustamisesta, eikä tää kyllä helpottanut matkakuumetta yhtään :D